måndag 19 november 2012

Förskola och lucia snart

Idag kunde jag hämta Vincent tidigare än vanligt vilket var trevligt. När jag kom till förskolan satt han på en liten röd stol med ett klisterstift i handen mot pappret. Hem var det sista han ville hehe. De andra barnen vet att jag är hans mamma och en flicka sade till Vincent att hans mamma står bakom honom och att han ska gå hem. Gulligt! Som tur var ville Vincent ta min hand tillslut och sedan gick det fint med påklädningen. På förskolan pratade jag även med en personal om det här med Lucia. Lucia kommer att vara klockan 8 på morgonen den 13 december, både luciatåg och fika blir utomhus. Lite annorlunda tycker mamman hehe! Men det blir nog bra det. Vincent kommer att vara tomte och ska då ha en storlek för stor så den går över overallen. Det får vi ta och införskaffa snart. Tänk att vi har en kille som ska vara tomte på sitt första luciafirande. Det ska bli fint att få se!

Hur ska ni fira lucia?

6 kommentarer:

  1. Visste faktiskt inte jag heller, men dom verkar ha mkt fint!

    Åh jag måste kolla om Es dagis ska ha Luciatåg, hoppashoppas men inte hört nåt om det än, så kanske inte? Så tråkigt isf!

    SvaraRadera
  2. Samuel har luciafirande för föräldrarna den tolfte, han vill vara pepparkaksgubbe. Hur Alexander kommer göra vet vi inte än. Har inte fått information från förskolan.

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med lucia! Dom är så söta när dom "uppträder" =)

    SvaraRadera
  4. ååh, sötnosen då! på majas dagis har dom luciafirandet 12/12 15-16:00 inomhus. Lite konstig tid tycker jag allt ;P Maja ska åxå vara tomte! =)

    SvaraRadera
  5. Vi får också gå på luciafirande i år :) Tror det är väldigt vanligt att förskolor kör tåget ute, i alla fall på alla ställen jag varit :) Ska bli så mysigt att se min lilla knubbistomte, hihi!

    SvaraRadera
  6. Ja tar jag det lugnt så är det helt okej, men promenader och sånt är ju knappt att tänka på, om jag inte vill pinas i två dagar sen, usch så tråkigt det är!
    Ja vi håller tummarna för Lucia-tåg:)

    SvaraRadera