söndag 18 april 2010

Förändringarnas tid







I sommar har jag studerat i 4 år på universitet.
Dessa år har varit fyllda med:

Mycket festande
Många kamper med mig själv
3 Flyttar
Dejtande( och förhållanden)

Det har varit svåra år. Men det har varit en väldigt utvecklande och givande tid för mig själv. Jag har lärt känna mig själv mycket bättre och mognat enormt. Hade aldrig velat ha denna tid ogjord oavsett hur svårt det varit vissa stunder. Nu väntar något helt annat. Något som för mig är väldigt spännande. Något jag drömt om länge. Men även något som är främmande och skrämmande. Det är helt underbart att jag äntligen blir klar med min utbildning men det skrämmer mig samtidigt.

Fast att bli Stockholmare kanske skrämmer mig desto mer. Jag trivs inte så bra i innerstan några längre stunder egentligen. Men kanske detta förändras med tiden. Tur att min älskling inte bor i själva innerstan.Blir så trött på all stress och alla människor.

Det här med att bli sambo är också lite läskigt. Har ju varit det en gång med en kompis och det blev ju inge bra så jag är väl lite extra orolig på grund av den erfarenheten. Men Mikael är ju lite pedantisk så det ska väl gå fint hehe. Det kommer att bli tjafs och sånt det vet jag. Även om det kanske inte handlar om städningen men vi är väldigt bra på att prata ut om saker så jag tror att det kommer att gå bra.

Längtar otroligt mycket till den dagen vi blir sambo. Vill inte vara ifrån honom. Det gör alltid så ont i mitt hjärta och min själ utan honom. Med honom känner jag mig hel och jag glömmer allt som tynger och pressar mig, min själ andas ut.


Älska livet som det är / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar