fredag 23 april 2010

Inredning

Nu är jag i mitt efterlängtade Stockholm. Väntar på att Mikael ska komma hem från jobbet, vilket dröjer några timmar. När han kommer hem ska vi ta och dra till plantagen där jag ska köpa en tomatplanta som vi ska ha på balkongen(enligt mig hehe). Vill göra det så mysigt och fint som möjligt här. Älskar ju inredning och jag har ju verkligen ett bra underlag att arbeta med. Menar inte att det inte ser bra ut i hans/vår blivande lägenhet men jag har nog ganska höga krav på hur jag vill att det ska se ut. Mycket ljuslyktor, lampor, tavlor, orientalisk stil och gammeldags. När jag är färdig kommer det att bli riktigt myspys, inbjudande och hemtrevligt. Tur att Mikael gillar orientalisk stil. Annars hade det nog blivit mer krångligt angående hur man ska ha det i lägenheten. Men vi har många lika åsikter när det gäller hemmet och det känns skönt, det bäddar för mindre bråk angående små saker.

Ikväll ska jag och Mikael bara vara hemma och ta det lugnt. Jag tänkte laga en iransk köttgryta med bla nötkött,kikärtor,lök, krossade tomater/tomatpure,citron, rosmarin. En kille på praktiken har lagat det och det smakade fantastiskt gott så jag känner att jag måste ta och pröva hur det går för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar