tisdag 27 april 2010

Plantera ett liv i jorden


Har tillbringat min helg i Stockholm som vanligt. Helgerna rusar iväg och jag vill stoppa tiden. Fast samtidigt vill jag att det ska gå fort tills jag flyttar hit.I helgen har jag boat in mig lite i Stockholm genom att jag planterat en del och Mikael tyckte med att det var trevligt. Planterade sockerärtor,blommor, persilja och en jordgubbsplanta som vi ska ha i en hängande grej på balkongen. Kanske låter konstigt att jag planterar när Mikael bor ganska nära innerstan. Men utanför hans lilla lägenhetshus där han har sin lägenhet finns det en trädgård. Kommer bli trevligt i sommar när man kan plocka sina egna jordgubbar.

Vi planerade även en sak som vi ska göra i sommar igår. Vi har bokat en resa till Rhodos i augusti. Känns verkligen härligt att vi ska åka på semester han och jag! Vi har tänkt att hyra bil där nere och åka runt och ha olika utflykter och sen blir det självklart sol,bad,mat,alkohol och vattenmelon.


38 dagar till examen
48 dagar till flytt

Nu närmar det sig med skrämmande(spännande) steg.


Älska livet som det är/ Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar