onsdag 28 april 2010

Känslocirkus




"Jag har seglat på en stormande hav och tro mig jag har velat stävja vinden"/ Winnerbäck


Ibland kan jag och min kärlek segla på ett stormande hav. Men jag har aldrig velat stävja vinden. Jag vill leva livet fullt ut. För mig innebär det bland annat att man upplever alla känslotillstånd.

För mig har det varit svårt med känslor ända sedan jag började med min medicin.Jag har under en väldigt lång tid varit blockerad ifrån dalar och uppgångar. Men nu när jag trappat ner till mindre än hälften så märker jag att jag börjar ha en massa olika känslotillstånd och det blir lättare att vara glad eller att gråta. Det känns faktiskt underbart! I helgen var det en känslocirkus hehe. Antingen var jag arg, ledsen eller skratta hejdlöst åt min lilla älskling. Jag är så glad att likgiltigheten börjar försvinna och att jag återgår till att känna.
Det är så skönt att reagera och känna saker,skrika,gråta,skratta.Jag är otroligt tacksam över vad dessa mediciner hjälpt mig med( bidragit till min andra chans i livet) men det är en stor lättnad att snart få leva utan dem.


Fick för ett par dagar sedan bekräftat att jag fått sommarjobbet inom hemtjänsten på Kungsholmen, letar fortfarande socionomjobb och hoppas det lyckas till hösten i alla fall. Helst skulle jag vilja ha det där jobbet som församlingspedagog där man arbetar med barn och familj samt på skola. Verkar verkligen intressant


Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej
/ en vers från Du vet väl om att du är värdefull

Min uppgift är att hjälpa andra i livets svårigheter. Vad är din uppgift?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar