fredag 1 juli 2011

Självkänsla


Älskade unge! Du får mig att le även om jag är ledsen inuti ibland.

Denna vecka har jag mest känt mig misslyckad och självkänslan har inte varit på topp. När jag träffade Mikael var min självkänsla på den högsta toppen jag någonsin varit på. Jag hade precis upptäckt mig själv på nytt och jag hade börjat älska mig själv. Min kurator var fantastisk. Hennes ord reste mig. Självkänsla är något som inte är bestående utan man behöver göra positiv input då och då. Höja sig själv. Det är väl något jag varit jävligt dålig på sedan jag fick barn. Kanske är detta ett tecken på att jag behöver mer egen tid. Bara jag. Inget barn eller sambo. Sedan blir jag ledsen över att ångesten kommer tillbaka ibland. Kan den inte bara släppa taget?

8 kommentarer:

  1. Ja, verkligen tråkigt. Men Sandra var så snäll och erbjöd sig att bada med oss så nu har vi varit iväg till simhallen ändå! :)

    Egentid är absolut nödvändigt för alla mammor! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Fy för att känna så! Kanske du behöver en "Annadag" och sköta om dig själv lite? Kramar!

    SvaraRadera
  3. Gud vad söt han är! Och allt hår <3

    SvaraRadera
  4. Gud vad söt han är lilla Vincent!
    Ja, lite egentid är en viktig sak. Men inte alltid så lätt att slita sig från de små heller. Hoppas det känns bättre för dig. Kram

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig i det du skriver, min självkänsla dalar ganska mycket och vissa dagar är sämre än andra. Det kanske är som du skriver, att man behöver få vara lite själv. Hoppas ni får en trevlig kväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Kära vän, förstår nog vad du syftar på och hur du känner. Bara du skriver på mailen vet du! <3 Jag tror också att det är viktigt med egentid, eller kanske bara slå en signal till någon som kan få dig på riktigt bra humör (en vän, familjemedlem).. Kram på dig! Förresten, lite roligt att din lille son pekar finger på bilden ;)

    SvaraRadera