fredag 18 juni 2010

En otrolig middag och filmmaraton

Idag har vi ägnat oss åt att packa upp en hel del från mina flyttkartonger. Det känns jättebra att få dit mina prylar med. Och lägenheten blir ännu mysigare! Nu ikväll har jag bakat foccacia bröd. Något jag har tänkt göra väldigt länge eftersom det är så gott men det har tyvärr inte blivit av. Till brödet blev det fint kött av nöt och zuccini.

Recept på brödet:

2 msk olivolja
7-9 dl vetemjöl
2 tsk salt
25 g jäst
4 dl vatten

Kryddblandning att ha på brödet
75- 150 g fetaost
en skvätt olivolja
lite smör
rosmarin- torkad eller färsk gå på känsla

Ikväll ska vi även avverka tre filmer varav en är klar. Vi har sett Svärdet i stenen, sedan blir det att se Prinsessan och grodan och Indrivaren som är den senaste i högen Wallander. Vi båda tycker det är skitroligt med Disneyfilmer/tecknade filmer så det passar perfekt en kväll som denna när det är regn och grått.

En bild på min älskling, han är väldigt nöjd med semestern det märks. Gullis han är!


Till filmerna blir det lite nötter och att njuta av en smoothie. Jag mår verkligen bra just nu!

Efter regn kommer sol men här är det sol trots regnet / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar