måndag 23 januari 2012

Bakgrund och studietid

Sofia, Nettan och Jag på en fest under studietiden i Örebro
Ni som är nya läsare här kanske inte vet så mycket om mig. Och det har efterfrågats om jag inte kan skriva lite om mig själv och min bakgrund. Jag är uppväxt i en liten kommun i Västmanland.Min pappa separerade under mitt första år med min mamma som är svårt sjuk i ms och har varit det under hela mitt liv. Så jag har växt upp med min pappa och min bror. Under min uppväxt har pappa varit mitt allt. Han är den som alltid funnits där och han gjorde allt för mig. En annan viktig person för mig har varit min barndomsvän Sofia. Vi blev grannar när vi var 2 år och har varit vänner genom livets upp och nedgångar i över 20 år. Hon är en person som är varm, omtänksam och generös.

När jag blev 19 så flyttade jag hemifrån för att studera till Socionom i Norrland. Under mitt första halvår i Norrland träffade jag nya vänner, studerade, Sofia hälsade på, mycket fester och hade det allmänt jättebra och trivdes verkligen. När andra terminen började så började jag må dåligt pga situationen med en nära vän som jag då bodde ihop med, detta i sig ledde till en stor saknad  av min familj och jag bestämde mig för att flytta hem. Flytta hem och flytta hem. Jag flyttade till Örebro där jag fortsatte att studera. Där började även min barndomsvän Socionom och vi bodde nära varandra igen. Väldigt skönt men saknaden efter härliga Norrland och de härliga människorna fanns kvar.

Under min första tid i Örebro så studerade jag, festade, hade middagar med vänner m.m. Under min sista tid i Örebro kämpades jag med depression och ångest samtidigt som jag var tvungen att fixa skolan. Den tuffaste delen av mitt liv. Genom hjälp av mediciner,kurator och studievägledare så hittade jag energi till att färdigställa min socionomexamen 4 juni 2010. Jag är så himla stolt över att jag klarade det! Efter min socionomexamen flyttade jag in hos Mikael. Och mindre än ett år efter det så kommer Vincent till våra liv.

Det var en liten sammanställning, men är det något annat ni vill veta så skriv en kommentar. Har märkt att det är lite svårt att kommentera vissa inlägg men hoppas det funkar på detta. Om inte prova ett annat inlägg!

2 kommentarer:

  1. Låter som att ditt liv inte alltid varit en dans på rosor Anna! Men som du så klokt säger så är det fint att ha familj och vänner som stöttar! Så stark du är som kämpat med dig själv och studier, det är få som klarar det o det visar på att du har en inre styrka som kan flytta berg! Vet hur det känns att kämpa med studier och annat, fick som ensamstående min dotter E mitt under utbildningen, pga flera omständigheter va jag tvungen att fortsätta utbildningen direkt när hon kommit så jag har med kämpat med två saker samtidigt! Inte lätt men visst är man stolt när man en dag står med sin examen :)

    Sen har du ju världens finaste familj nu med lilla W och sambo M! Jag tror att 2012 är ditt år Anna!

    Kram Jenny

    SvaraRadera