måndag 4 april 2011

Allt är inte rosa skimmer som nybliven förälder

Jag älskar att vara mamma och jag älskar att ha den lilla familj vi har blivit. För det mesta är det rosa skimmer och jag mår jättebra. Jag är så tacksam över det jag får uppleva just nu. Livet är spännande på ett helt nytt sätt som nybliven förälder! Men vissa stunder känner man sig otillräcklig inför det stora att vara mamma. Kraven och pressen som nybliven förälder är ibland väldigt stor. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det finns inga perfekta föräldrar! Det är viktigt att påminna sig om att skaka av sig det där idealet om att vara en perfekt förälder. Det idealet är ouppnåeligt och man blir bara olycklig om man försöker sträva efter det.

Du kommer alltid vara vårt mirakel.

1 kommentar:

  1. Åh så fin han är :)

    Hur är det nu då? Hur mår du? Hur mår er lillgrabb och hur mår din sambo? Har ni landat ännu?

    Kram

    SvaraRadera