söndag 3 april 2011

Kroppen efter förlossningen

Min förlossning gick väldigt bra och jag behövde bara sy tre stygn och hade inga andra sprickor/sår. Kroppen kändes otroligt bra redan några timmar efter förlossningen. Jag blev verkligen förvånad över att jag inte hade mer ont och kunde knappt fatta vad jag nyss gått igenom pga att jag kände mig så pigg kroppsligt och psykiskt. Kroppen har sedan känts bättre och bättre och magen har dragit ihop sig mer dag för dag. Jag orkar även otroligt mycket mer nu än när jag var gravid och höggravid. Nu kan jag verkligen hjälpa till här hemma vilket känns jättebra. Det är även mycket lättare att gå promenader, jag blir inte andfådd längre som man blev som gravid väldigt snabbt. Jag känner mig även snyggare än vad jag gjort på väldigt länge!


Magen vecka 42(41+0)

Magen 1 vecka och 1 dag efter förlossningen

5 kommentarer:

  1. Det är så häftigt hur kroppen fungerar :D Så fort magen drar sig tillbaka, galet!

    Jag mådde också väldigt bra efter förlossningen och har inte en enda gång på sju veckor känt mig deppig eller nere. Dock väldigt känslosam men det hö nog till :) Det är ju så skönt att få tillbaka sin kropp, att vara "egen" trots att det är supermysigt att vara gravid.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad din text ger mig hopp!

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa att du mår så bra nu! Jag mådde också väldigt bra efter förlossningen och har gjort sen dess. Trodde man skulle vara mer "sliten" och ha ont och jag var mest rädd för att hamna i en depression, men det har jag sluppit som tur är. Behövde ju inte sys heller..

    Nja, spelar inte tummen sådär jätteofta faktiskt, han har en annan musikmobil som är hans favorit och som han blir lugn av :P Ja, jag längtar också :D Ska bli så spännande att träffas ju ;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Lite skillnad på mage:) Jag blev av med det mesta av min mage snabbt, men det sista som är kvar vill inte riktig försvinna! Men precis som du blev jag förvånad hur snabbt det går:)

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen det där, även fast jag har 11-16 kg fortfarande att gå ner så känner jag mig redan typ läckrast i världen med gomage och allt ;)
    Kram

    SvaraRadera