tisdag 7 februari 2012

Barnvänlig rätt och Vi föräldrar

Bild tagen från ica.se
Igår efterfrågade jag ju som sagt efter barnvänliga rätter. Fortsätt gärna tipsa! I alla fall gjorde vi chili con carne  igår och det måste jag säga var en bra barnvänlig rätt som även passade oss vuxna. Vincent var riktigt förtjust i det! Så det rekommenderar jag verkligen andra att göra. Idag får det bli fläskpannkaka och det funkar också bra för både barn och vuxen.

 Fick förresten en anonym kommentar där personen undrade om vi ska vara med i tidningen Vi föräldrar. Och ja det stämmer! Vi blev intervjuade och fotade när Vincent var 5 månader och vi kommer vara med i tidningen som kommer ut den 1 mars. För att få veta mer får ni köpa tidningen!

4 kommentarer:

  1. Idag invigde Gustav sin dregglis, tack :)

    Och kul med mat, längtar lite till Gustav skall börja äta.. samtidigt som jag vill att den tiden ligger långt fram i framtiden, motsägelsefullt, jag vet! Varje del av livet måste njutas av!

    SvaraRadera
  2. Sv; Ja, det var väldigt skönt. så ikväll skall jag göra desamma, så får vi se om natten blir lika bra!

    SvaraRadera
  3. Härligt, bönor är en favorit hos vår lilla!Och kikärtor!

    SvaraRadera
  4. Hej!!
    Jag har läst din blogg nu ett tag men aldrig kommenterat. Men jag fick barn den 29 mars så våra söner är nästan lika gamla. Det är kul och se olika utvecklingsstadier hos olika barn!!
    Men ett tips på mat som min son älskar är köttfärsomelett i ugn, googla på det så hittar du receptet. Det var omtyckt av alla i familjen!!

    SvaraRadera