torsdag 9 februari 2012

Vad jag drömde om när jag var liten

Bild från min studietid i Örebro år 2008. Glöggparty i min korridorslya, 15 personer på 19kvm.Vilka minnen och vilket hår!
När jag var liten drömde jag om att bli både keramiker och barnmorska.När jag kom in i tonåren började jag drömma om att bli kock. Jag ville allra helst gå Grythyttan och bli tv kock. När jag var 16 år började jag hotell och restaurang. Drömmen om att bli kock hade börjat sin resa. Hotell och restaurang var verkligen jätteroligt men i 2an så började en annan dröm gro i mig. Den startade när jag läste en bok i svenskan som heter Pojken som inte fanns.  Det var som att mitt kall kom till mig och det fanns bara en sak jag ville, att hjälpa andra. Jag började kolla upp Socionomutbildningen och såg de höga intagen.  Men det skrämde mig aldrig för jag visste att jag skulle lyckas. Jag siktade på att ha 15.0 i snitt. När jag tog studenten visste jag att jag gjort mitt allra bästa och det hade blivit så bra som 15.7 i snitt. Jag sökte in på Universitet direkt efter gymnasiet men kom inte in. Men jag gav inte upp och fortsatte att söka även andra terminen och då kom jag in på Umeå Universitet jan 2007. När jag började där visste jag på en gång att detta var det jag ville ägna mig åt. Jag studerade sedan i Umeå i ett år för att sedan fortsätta i Örebro de resterande 2,5 åren. Jag ångrar inte min kockutbildning. Den var ett steg i att hitta min dröm. Och så kan det vara att du genomgår något för att sedan hitta eller nå din dröm. Allt har sin mening.

Vad drömde du om när du var liten? Eller har du kanske en dröm nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar