måndag 6 februari 2012

Nya matrutiner

Vincent ca 6 månader
 När det gäller Vincents matrutiner är vi i en övergångsfas just nu där han alltmer ska ha samma rutiner som oss och äta samma mat som oss. Det är inte det lättaste att ändra rutinerna och man får ta ett steg i taget. Vincent gillar det mesta han äter men det blir det lite krångligt när det gäller vissa måltider som inte är så barnvänliga.  Nu undrar jag om ni har tips på barnvänliga rätter som era barn tycker om ? Vore så tacksam för lite tips!



3 kommentarer:

  1. Att vända rutiner är verkligen inte det lättaste. Men det är skönt sen när allt funkar! Jag har tyvärr inte så många tips att komma med, min lilla äter ALLT så vi har inte anpassat mer än att vi skurit i mindre bitar på hennes tallrik...

    SvaraRadera
  2. Jo, dyrt med bostad det är det!

    Gött att få in lite rutiner
    Har dock inte några bra förslag på mat osv. Kommer fasen inte ihåg vad mina åt =)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Ska ni vara med i tidningen vi föräldrars nästa nr?
    Tyckte jag kände igen er.

    SvaraRadera