söndag 12 februari 2012

Tid och rum för kärlek

Tid och rum för kärleken är otroligt viktigt även om man har blivit föräldrar. Något vi prioriterar då och då. Igår lämnade vi Vincent hos hans Farmor och Farfar och drog sedan iväg på äventyr. Jag känner mig ofta som nyförälskad när jag och Mikael får egen tid. 

Igår var det dags för ett biobesök. Vi har inte gått på bio sedan jag var gravid och vi såg verkligen fram emot det. Det är något speciellt med att se film på bio! Filmen vi valde var En gång Phuket och vi skrattade oss igenom hela filmen som handlade mycket om att hitta sig själv men även om vänskap och kärlek. Jag rekommenderar den verkligen! Det blev en härlig kväll vi fick tillsammans. Nu har vi ny energi och massa saknad efter vår lilla kille så vi ska snart åka och hämta honom. Först ska vi ta en promenad runt Lillsjön och jag tänkte ta lite vackra vinterbilder.

4 kommentarer:

  1. Vet hur du känner. Jag blir oxå nykär när jag får egentid med Tobbe. Vi har inte varit på bio tillsammans på säkert 2 år. Vi har ju aldrig barnvakt.
    Kul att höra att filmen var bra! Jag vill med se den, men jag antar att det inte blir förrän den kommer ut på dvd
    kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, den filmen har vi också tänkt se!

    Vi hade barnvakt för första gången igår, himla könt faktiskt, även om man saknade sin lillprins efter några timmar, haha!

    SvaraRadera
  3. Sv: Nja, jag har precis fått dosen justerad och doktorn sa att det kan bli värre igen tills jag vant mig. men det är klart, jag ska tänka på det om det inte blir bättre om några dagar. Då får jag ringa och fråga och se om det är så att jag kanske måste byta. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Mysigt med biobesök bara ni två! Jag tycker också att det är härligt att komma iväg själva, även om vi är dåliga på att göra det. Barnvakt kan vi lätt fixa men det känns ändå lite "fel". Men på lördag ska vi iväg och åka skidor utan grabben och det ser jag fram emot jättemycket :)

    SvaraRadera