fredag 15 juli 2011

Badrutiner


Ända sedan Vincent föddes har vi badat honom en gång i veckan, undantag är när det är som varmast då kan han få ett snabbt bad eller så duschar jag av honom med slangen snabbt. Oftast badar jag Vincent på dagtid och inte på kvällen. Det är nog mycket för att det passar vårt liv bäst. Anledningen till att jag badar honom en gång i veckan är att vi tror att det är bra för hans hy. Men alla gör vi olika och flera sätt kan vara rätt! Men detta känns rätt för oss helt enkelt.

Så här går badritualen till här hemma


- Badvattnet tappas upp i badbaljan.

- Jag lägger ut Vincents badcape på golvet och en handduk som jag kan ha i knät för att slippa blötas ner när Vincent plaskar.

- Jag börjar med att schamponera Vincent(tro mig det behövs på hans 6 cm långa hår hihi). Efter det tvålar jag in honom. Han badar kanske runt 15-20 min.

- Efter badet brukar Vincent få ligga och lufta rumpan och mysa i sin badcape en stund. Han brukar alltid vara på bra humör efter badet och ligger och jollrar.

Vi använder alltid Natusans produkter och är väldigt nöjda. Schampot är det lavendel i men det är väldigt milt och tvålen är väldigt mild och mjuk mot huden. Rekommenderas till er som har bebisar eller barn men även vuxna. Jag har provat tvålen och den är bra när man rakar benen.

4 kommentarer:

  1. Svar: Jobbigt med huvudvärk!

    Vi brukar bada Charlie två gånger i veckan. Han älskar att bada, så när han blir större nu kommer det nog bli lite oftare. Det är en så mysig kvällsrutin för oss och så blir han så mjuk och go av oljan i badet. Har hört flera som badar bebisen varje kväll som en del i dags-att-sova-rutinen, och det verkar funka för dom. Som du säger gör ju alla det som funkar för dom. Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har också behövt använda schampoo från dag ett, hihi långhåriga små killar vi har! ♥ Vi badar oftast Edison två gånger i veckan, tror också det är bra för huden att inte göra det för ofta!

    SvaraRadera
  3. Vi badar också ungefär 1-2 ggr/vecka. Edvin älskar det så egentligen skulle vi väl bada honom oftare men det är jobbigt att behöva stå på knä bredvid badkaret :P Att bada tillsammans blir för jobbigt, haha! Edvin plaskar också som tusan i vattnet! Kram

    SvaraRadera
  4. Lion Badar eller duschar varannan dag. Han badar alltid med någon av oss i badkaret där han lever loppan! (HELA badrummet är blött efteråt) Ibland så får han duscha, då duschar han med mig.
    Vi har badet/duschen som en del i våra sovrutiner. Kram

    SvaraRadera