torsdag 4 augusti 2011

Ekerö

När man kommer till Ekerö slås man av den vackra omgivningen. Jordbruksfält, fina villor och sjöutsikt till stor del. Men upptäcker även dem farligt smala vägarna. Vi var med om en upplevelse som gav känslan av att vara nära livet och döden. En bil kom och skulle köra om oss medan vi har en mötande lastbil nära. Mikael uppmärksammar den farliga situationen och tack vare att han bromsade in så hann den andra bilen köra om oss. Jag blev riktigt rädd och trodde jag skulle hamna i panikångest men jag lugnade ner mig snabbt. Vi stannade till med bilen efter denna situation och drack lite vatten och hämtade oss. Vi kunde ju ha varit med i olyckan som aldrig blev av tack och lov. Jag är glad att jag får leva! Varje dag påminner jag mig om just det att vara tacksam över livet och allt det vackra man kan känna och få uppleva.
Här var barnaffären.

I alla fall har vi haft en fin dag på Ekerö/Färingsö. Först stannade vi till vid Troxhammars butiksby där vi fann en väldigt mysig barnaffär som hette Lilla Barn Inrednings Affären. Affärens lokal var väldigt mysig och det fanns väldigt mycket fint till att inreda ett barnrum och även kläder men mest i mindre storlekar. Hon som ägde affären har även en hemsida där man kan fynda.


Efter besöket på barnaffären så hittade vi till ett supermysigt och lugnt ställe som heter Rosenhill. Där fanns det ett mysigt fik med hembakat bröd som vi fikade på, gårdsbutik, självplock,äppelmusteri m.m. Det är verkligen ett ställe jag rekommenderar att besöka! De har öppet till oktober.

9 kommentarer:

  1. Så mysiga ställen ni besöker...

    SvaraRadera
  2. Åh det är så fint på Ekerö! Jag hade ju praktik där för något år sedan ;) Så härligt ni verkar ha det, med undantag för den nära olyckan såklart! Usch, läbbigt när sådant händer... Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för alla fina kommentarer =)
    Bebis i magen är en liten Flicka! En Junie.
    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Hihi ja men de ska vara lite rultiga tycker jag, gosigast så ju :D

    SvaraRadera
  5. Där har min morfar sommar ställe:)

    Sv: Tack för ditt inlägg, och jag tror precis som du att en lycklig mamma bidrar till lyckligt barn, att gå med ångest och smärta hela dagarna gör än ju irriterad, ledsen och man går med konstant dåligt samvete! Men det känns ändå som ett misslyckande att "ge upp"
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja får göra det:)
    Nä det är ju helt fel tankar, och negativa tankar behöver man inte just nu:P Man får se det som en lösning ist! Även om det är skit svårt, ja det lär ju uppdateras om mitt val:D Tack för dina tankar, åsikter och erfarenheter!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Guud vilken liten tuffing!:D
    Och så fin header, jag har lagt till dig på bloglovin nu bara för att du är så mysig!:D
    Ha en kanon fredag!

    SvaraRadera
  8. Sv: Nej, jag förstår precis hur du menar.. Men det jag läste va så oerhört vackert. En pappa som fått en gravt utvecklingsstörd liten flicka och som han verkligen ville skulle kämpa, men tyvärr gick det inte och hon blev bara någon månad gammal.. Jag är verkligen så oerhört tacksam över livet, min egna lilla familj och att vi har det så himla bra! Mycket som kan gå snett med graviditeten och så fick man en alldeles perfekt liten kille. Det är tyvärr inte så för alla :/ Hoppas ni har det fint i sommarvärmen! Kram

    SvaraRadera