onsdag 4 april 2012

Det allra första påskägget

I år är det dags för det allra första påskägget för min son. Det känns stort att få ge det till sitt eget barn. Tankarna går tillbaka till när jag var liten och pappa alltid gömde påskägget och man blev så där toklycklig när man fann det. Förra påsken var Vincent bara några veckor gammal och kunde mest bry sig om mat och att få vara i famnen. Men i år är han ju 1 år och blir mer och mer medveten om saker. Även om han kanske inte förstår vad påsken innebär i år så vill jag visa honom traditionerna och i och med det kommer han kanske minnas det där ägget han fick. Påskägget är fyllt med såpbubblor, ny tandborste och en Ellas Kitchen Smoothie. Tyckte att det kunde passa bra för lillis.

Ger ni påskägg till era små?

6 kommentarer:

  1. Min äldsta son ska få påskägg :)Han blir 4 år nu till sommarn, men min mista är på tok för liten ;D

    (Vill du att din blogg ska synas ännu mer? Nu tänker jag dra igång med min roliga läsning "läsarnas pinsamheter" igen, den har legat på hyllan under en period. Vad går det ut på? Dela med dig av en rolig/pinsam händelse, så får du ett eget inlägg på min blogg med din berättelse och en länk till din blogg, givetvis går det att vara anonym om du vill, men vem vill inte ha fler besökare till sin blogg?Kommentera din berättelse på min blogg bara så är du med, berätta om du vill vara anonym eller om du vill bli länkad) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. sv. jaa det e verkligen hur jobbigt som helst =/ förra magsjukan som Elias hade varade också en vecka, denna gången i 10 dagar. det var verkligen en befrielse att byta blöja på honom idag när allt var normalt igen ;pP

    ÅÅÅh påsken kom för snabbt iår. har inte köpt något påskägg till någon :(

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill också ge påskägg. Ska se om jag kommer iväg för att köpa ett. Vilket smart innehåll. Såpbubblor, smoothie och tandborste :)

    SvaraRadera
  4. Japp påskägg får alla mina barn, även fast de är stora! :D
    Lite olika innehåll har det varit beroende på åldrar.

    Sv: lite påskpyntat har jag, tänkte försöka fota idag och lägga ut några bilder. :) kram

    SvaraRadera
  5. Lo ska få sitt ägg imorgon, visar upp det i bloggen då ;)
    Såpbubblor var ju jättesmart!! :D

    SvaraRadera
  6. Ramlade in här så passar på att lämna ett spår. Min son är stor 7,5 år så han fick godis. Men första året fick han liknade som er son :) . Tycker det är bra att undvika godis när de är så små, när de är större är de ju svårare ;).

    SvaraRadera