onsdag 11 april 2012

Förskola, både rosa skimmer & lite tufft

När jag var alldeles nybliven mamma så skrev jag att allt är inte rosa skimmer men att mycket är det. Samma sak är det nu med att Vincent ska gå på förskolan. Vincent trivs så jäkla bra rent ut sagt och det känns ju otroligt skönt att veta och jag tycker det ska bli väldigt skönt att förhoppningsvis börja arbeta snart. Men det klart att det kommer bli lite tufft imorgon och första tiden då jag ska lämna bort min allra käraste lilla skatt på förskolan. Helt naturligt tycker jag . Det kommer även kännas konstigt att åka hem själv imorgon. Men med tiden kommer vi in i det. Eller jag kommer snarare in i det. Vincent har redan kommit in i det. Han är tuffare än sin mamma!

Någon mer som nyss har inskolat eller ska ? Vore roligt att höra !

2 kommentarer:

  1. Min son började inskolningen i mitten av februari vid 1,5års ålder och går sedan 5mars på förskolan rätt korta dagar ändå medan jag börjat plugga. Han trivs jättebra så det känns nog mer för en själv.

    SvaraRadera
  2. Jo jag håller med dig om det du skriver. Nu har dock Edvin blivit väldigt mammig/pappig och vill helst sitta fast i vår famn hela dagarna så han är ledsen när man lämnar över honom till förskolan... Men som sagt, han är det även hemma så det känns faktiskt inte så illa som jag trodde att det skulle göra. Men jag tycker det ska bli härligt att vara hemma med honom hela sommaren (nästan, jag ska ju vara hemifrån i 3 veckor, hur jag nu ska klara mig?) Kram

    SvaraRadera