lördag 7 april 2012

Påskafton hos oss


Denna dag var alltid den jag gick runt som påskkärring när jag var barn. Detta år har vi firat den genom att bjuda över pappa på påskmat. Det blev inbakad kyckling med mozzarella och tomat, ägghalvor, potatis och miniomeletter gjorda i muffinsplåten jag fick när jag fyllde år. Omelettreceptet har jag snott i princip rakt av från denna fina gravida kvinna. De blev verkligen superfina och goda! Pappa gillade maten väldigt mycket och det är ju alltid roligt.


Senare under eftermiddagen var det dags för fika och Vincent fick öppna sitt första påskägg. Han tog snabbt upp tandborsten och när mamma och pappa sa borsta tänderna så sken han upp. Sedan slank den gärna in i munnen. Gul body har han på sig dagen till ära också. Fina lilla påskungen min!

Hoppas att ni har en fin påsk och att ni får njuta av god mat!

1 kommentar: