torsdag 5 april 2012

Påskfirandet börjar

Idag inleds påskhelgen för många. Vi tar helg när pappan kommer hem om några timmar. När han kommer hem beror på hur länge han ska ha jour. Det är en extra efterlängtat pappa denna helg ! Både av mig och Vincent.  Kanske speciellt för mig som får avlastning. Många av er åker nog hem till familj och släkt, vissa kanske får besök istället. Vi kommer att hålla oss i Stockholm denna påsk och det känns skönt tycker jag. 


På långfredagen ska vi få bebismysa och träffa våra fina vänner som är de nyblivna föräldrarna. Det ska bli fint att få se en ny familj som kommit till. På påskafton får vi besök av min pappa och då blir det påskmiddag och massa kramar. När man bor längre ifrån sin förälder så blir de där kramarna extra hårda! Det blir nog en riktigt fin påsk även om det är i liten skala. Eftersom att många av er säkert har fullt upp med att fira denna påskhelg så vill jag därför passa på att säga:
Glad påsk alla sötnötar!

3 kommentarer:

  1. Vilken gullig påskkärring :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin han är som påskkärring/gubbe vad man nu säger ;)

    Sv: Okej, ja det blir ju lite skillnad när mammapengen försvinner.. Vi har ju levt på en inkomst (typ, han har fått runt 9 och jag runt 9,5) sen december och det har fungerat riktigt bra men det beror nog på hur man är van vid att leva tror jag. Vi har ju aldrig levt på två månadslöner tillsammans ;) Så när vi väl gör det kommer vi känna oss hur rika som helst, hahaha! :)

    SvaraRadera
  3. Här är påsken ingen stor grej, men jag har längtat efter långledigt ihop, det ska bli så mys=)
    Hoppas din helg blir precis som du önskar, du har ju världens sötaste påskkärring till sällskap :D

    SvaraRadera