måndag 19 juli 2010

Dagens änglar

Har haft en rent ut sagt förjävlig dag på jobbet. Bland annat virrade jag bort mig och hittade inte rätt, fått utskällning trots att man sliter ihjäl sig osv. Mitt i allt det mötte jag en medmänniska. En medmänniska som såg mina vilsna blickar. Visste inte om jag satt på rätt buss eller inte och tittade på kartan. Han frågade var jag ska och jag sa att jag skulle till adress x. Då svarade han att jag var på fel buss och därmed klev jag av samtidigt som honom. Blev skitledsen och ringde min sambo. När jag sedan skulle ta bussen tillbaka dit jag började fanns medmänniskan med mig igen och var som min vägledare. Han berätta hur jag skulle ta mig till bussen som skulle ta mig till den rätta adressen. Han var en ängel som kom till mig i vardagen när jag behövde det som mest. Även min sambo har varit en ängel idag och det är hans förtjänst att jag genomlidigt denna dag.


En fin bild på Mikael från stugan vi bodde i förut i sommar

Skönt att det alltid är så mysigt att komma hem till Mikael. Det får mig att orka.Alla dagar är inte bra. Men jag mår väldigt bra rent allmänt. Det är helt underbart att få vara sambo med någon som Mikael.I hans famn kan både jag vila och skratta. Är så tacksam över alla komplimanger och kärlek jag får dagligen av honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar