torsdag 22 juli 2010

Vecka 8(7+0)

Idag gick jag in i vecka 8. Har nu vetat våran bebis i ca 3 veckor. Det blir alltmer verkligt att jag är gravid. Det är som att det tagit sin tid att smälta en så stor sak i livet som att få bära ett barn och sedan vara dess stöd och uppmuntran i livet när det växer upp. När vi just plussat var jag inte jätteglad och helt exalterad som man ofta läser om att andra blivit. Detta eftersom det kändes så overkligt för mig och var inte säker på om det stämde, jag tror att Mikael kände samma sak. Men nu är vi jätteglada och det ska bli så kul med alla förberedelser inför det kommande barnet och föräldralivet.





Många väntar med att köpa kläder till bebisen. Det har inte vi gjort. Jag har ganska nyligen köpt dessa plagg som man ser ovan. Tofflorna är ju bara så söta! Snart ska vi ta och ringa någon barnmorska också. Vi har i nuläget bestämt oss för Västermalms barnmorskorna på Fridhemsplan. De verkar bra!Idag fick jag även beviljad ledighet sista arbetsdagen dvs nästa Fredag. Har bara 5 dagar kvar på jobbet och det är helt underbart att få vara ledig den fredagen, då kan vi shoppa kläder m.m. inför resan. Det får jag återkomma om en vecka och visa bilder.

1 kommentar:

  1. Åh, kul att ha hittat till din blogg och grattis till graviditeten! Känns verkligen som igår som jag nyss själv upptäckte att jag väntade barn, och tänk, nu är min son 6 månader. Du har en fantastiskt spännande tid framför dig!

    Känner för övrigt igen mig i många tankar, har alltid varit mer eller ångestfylld och depressiv. (Även om saker och ting är mycket ljusare nuförtiden)
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera