onsdag 28 juli 2010

Matlagning och reslängtan

För några dagar sedan läste jag denna blogg http://acarolinas.blogg.se/ (som för övrigt är min absoluta favoritblogg) och blev inspirerad av hennes wokmatlagning. Ibland går man och grubblar över vad man ska äta och hur man ska tillaga det. Vissa dar finns det helt enkelt ingen inspiration trots att jag är kock i grunden. Men nu jäklar! Ikväll blir det wok. Dock glömde jag att köpa nudlar hehe. Men får taga vad man hava dvs spagetti.

Woken ska bestå av följande ingredienser

Morötter

Zuccini

Karrékött

Sockerärtor

Champinjoner

+ salt och olja


Bilder på detta kommer senare!

Idag har jag annars varit på ett gladare humör vilket känns bra. Huvudvärken har blivit bättre också! Snart gäller det för oss att börja packa inför resan. Känns overkligt men toppenbra. Ikväll blir det även att se filmen Remember me då vi inte har hunnit kollat på den ännu. Man hinner mindre än vad man tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar