torsdag 15 juli 2010

Vecka 7 (6+0)

Idag har jag gått in i vecka 7. Man börjar verkligen känna av att man är gravid. På morgonen har jag yrsel och är illamående. Under dagen är man tröttare än vanligt och till kvällningen är magen svullen(tydligen av svullna tarmar). Har även väldigt ömma bröstvårtor och ont i magen då och då som vad jag läst ska vara växtvärk.

Jag sitter här längtar tills gravidmagen syns och man kan smycka den med en bola dvs ett gravidsmycke. Det skulle även bli mer verkligt för en att man är gravid. Har även tänkt på jul även om det är långt kvar. Då kommer jag vara i v 29 och alltså vara högravid och jag vill kunna baka och pyssla massa. Hoppas det går!

Men just nu är det långt ifrån jul, vinter, mörker och kyla. Men jag längtar faktiskt! Och så är det inte långt till bebis kommer då. Vi längtar mycket men det är bra att en graviditet varar i 9 månader tycker jag. 9 månader för att förbereda sig inför det kommande föräldralivet. Ett fantastiskt förberedande!

Här är gravidsmycket


Smycket finner man på: http://www.stellaris.se/index.php?cPath=44_3&osCsid=0e3aca988dc714f78efd839f7a499292

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar