onsdag 12 oktober 2011

Den där sanna djupa vänskapen



När jag började min mammaledighet hade jag verkligen stora förhoppningar om att träffa olika mammor att umgås med.Men det blev inte som jag tänkt mig. Visst har jag umgåtts med mammor. Men det har sällan känts rätt. Tanken var ju att jag skulle börja jobba nu i oktober men har inte något erbjudande i nuläget och då fortsätter ju mammaledigheten för mig. Förut hade jag tankar på att det var fel på mig men de tankarna har jag slagit bort. Numera har jag accepterat läget, att det kan ta tid att finna sanna vänner här i Stockholm. Men åh vad jag längtar efter en sann vän här! Någon som tycker om mig för att jag är just Anna.


Känner du igen dig?

11 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig i det du skriver! Nu har jag hittat några tjejer via bloggen, och hoppas kunna träffas sen när jag mår lite bättre.

    - Ja, känslan som infann sig i kroppen är verkligen obeskrivbar. Hoppas man aldrig ska behöva uppleva den igen!
    Han har aldrig haft det någon mera gång som tur är. Men varje gång barnen bli sjuka går jag som på nålar.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är jättesvårt att få nya vänner, tyvärr. Jag har en vän som jag känt sedan jag var nio. Resten är "ytliga bekanta".

    SvaraRadera
  3. vet precis hur du känner dig...
    Har suttit i just den sitsen med.
    men det kommer att fixa sig =)

    kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas du finner en vän. Men jäkta inte, sanna vänner växer inte på träd...

    SvaraRadera
  5. Men va tråkigt att du känner så. Tror tyvärr lätt det blir så i en storstad.

    SvaraRadera
  6. Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Visst jag har vänner, men inga som har barn. Vilket jag känner att jag behöver, utbyta tankar och åsikter med som handlar om barn. Jag ser alla andra mammor överallt som är ute och träffas, mammma-barnfika osv. Då känner jag mig utanför och tråkig, men hur lätt är det att hitta nån vän man klickar med, eller en vän med barn överhuvudtaget?

    SvaraRadera
  7. Det är nog alltid så. Bara för att man har jämnåriga barn behöver man ju inte själv vara lika.

    SvaraRadera
  8. Sv: Det är tredje barnet jag väntar. :-)

    SvaraRadera
  9. Sv: Kom på att jag nog svarade lite fel. :-) Samuel satte igång som beräknat och Alex ville ut fyra dagar före bf. Med den statistiken borde jag iallafall inte gå över tiden.

    SvaraRadera
  10. det är sant, riktiga vänner växer inte på träd!
    Har haft en jäkla tur att jag träffat några mammor, som jag klickat direkt med, det har blivit några av mina bästa vänner, och vänner för livet!
    kram på dig

    SvaraRadera
  11. Tråkigt att det blivit så. Jag vet att jag satt och läste dina inlägg om mammaträffarna du ordnade och var riktigt avis! Men testa igen!! Det behöver ju inte vara mammor med barn precis i V ålder utan kanske gravida eller de med äldre barn. Om du vill så fikar jag gärna nästan gång jag är i Sthlm!
    Och jag förstår precis vad du menar när du skriver att du vill bli omtyckt som Anna och inte som MammaAnna. Jag kan känna precis likadant...
    Stor kram!

    SvaraRadera