onsdag 5 oktober 2011

Det här med att klippa en 6 månaders

Vincent har ju mycket hår som ni alla säkert har märkt. Redan när han föddes hade han en hel del. Idag var det dax att klippa till honom lite. Mikael höll i honom medan jag klippte. Det gick väl sådär måste jag säga! Hehe.. Men jag måste förlåta mig själv och tänka att det inte var så lätt i och med att ett stycke sötnos inte ville sitta still. Och det är ju helt normalt enligt utvecklingen! Röra sig är något Vincent gör massor nu. Rulla runt, åla, sträcka sig efter allt, träna på att krypa. Intensivt men kul är det(för det mesta)!

Vincent tittar och ler mot pappas håll.

5 kommentarer:

  1. Vilken sötnos! Klart han inte ville klippa av det fina håret.. Börjar snart bli sax för första klippningen här med.. Fasar dock för vad vilddjuret ska hitta på

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild! han är så så söt! jag är lite avundsjuk på håret, Lorens har typ 10 vita hårstrån än så länge haha. jag hade massvis av hår som barn men han har ärvt hårlösheten av min man som fick hår när han var... 2,5 år!!!!
    Vet du hur mkt NoaNoababykläder som finns på BrommaBlocks? Åker till sthlm i helgen och är lite shoppingsugen:) letar speciellt efter en tröja därifrån.
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag funderar också på att klippa Edvin lite vid öronen för det ser ganska fult ut faktiskt hehe men vi får väl se :P Kan tänka mig att det var svårt att klippa en vilding ;)

    Visst är det kul med shopping men jag tycker det är tråkigt att vissa människor känner att de är "finare", "bättre" eller att man ska tycka bättre om dem bara för att de klär sig och sina barn i dyra märkeskläder. Det impar inte på mig, utan snarare tvärtom. Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh vilken söt bild!
    Mina var typ skalliga när de föddes, och håret tog ett tag på sig. Minns när man klippte av de första lockarna. Det var sorg!
    Men smidigt eftersom det alltid satt 1 kg mat i håret =)

    Kramar!

    SvaraRadera