söndag 9 oktober 2011

Jag älskar att se dig utvecklas


Vincent har börjat resa sig i sin spjälsäng nu. Här står han på knä. Lilla klätterapan hihi.

Jag älskar verkligen att se Vincents utveckling och framsteg. Det är nog en av de bästa sakerna med att vara mamma.Jag blir så stolt över min lilla kille. Ja för han är ingen bebis längre. Den tiden har gått nu. Det är så härligt med de olika faserna i hans liv. Samtidigt hoppas och längtar jag efter ett syskon till Vincent. Att få uppleva allt igen men det dröjer några år. Det är oftast sådan lycka att vara mamma. Något jag verkligen trivs med. När Vincent var helt ny så var jag väldigt osäker och det var ett lyckligt litet kaos som jag ser på det i efterhand. Man visste ingenting. Med tiden lärde jag känna Vincent och vad han ville. Efter ungefär 2 månader så kände jag att jag kommit in i mammarollen och det var väldigt skönt!


När kände du att du kommit in i din roll som förälder?

5 kommentarer:

  1. När äldsta grabben var runt en månad gammal.

    SvaraRadera
  2. Meen kan han resa sig sådär! Duktig liten :)
    Vi måste snart byta säng här hemma för det är väl bara en tidsfråga innan Edison också gör sådär och han sover ju i den där "sidebedden" än!

    Tror det tog över en månad för mig att riktigt komma in i rollen också! Men njöt det gjorde jag ända ifrån början :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det häftigt att se hur de växer och utvecklas...

    SvaraRadera
  4. Visst är det ofattbart? Året har gått så snabbt, men ändå inte och de börjar bli så himla stora våra små <3 Kram

    SvaraRadera
  5. så mysigt att så se dem utvecklas varje dag och lära sig nya saker, bli egna individer :) det är häftigt att vara mamma ! kram på er

    SvaraRadera