onsdag 26 oktober 2011

Stämningshöjare


En riktig liten stämningshöjare !

Många har fördomen om att antidepressiva gör en glad och lycklig, därav kallas det lyckopiller. Jag som har ätit det vet att så är inte fallet. Finna lyckan gör man själv. Men dessa mediciner kan hjälpa en att orka resa sig när man fallit väldigt långt ner. De hjälpte verkligen mig men resan med mediciner är inte lätt. Varken att börja, äta eller att sluta. Jag är så glad och tacksam att jag idag kan leva utan mediciner.För att kunna sluta med mediciner behöver man bearbeta, komma till insikt och finna nya sätt att hantera saker på och finna nya konstruktiva vägar.

Tidigare idag blev jag ledsen. Därför gick jag ut med Vincent på en promenad. Vi hittade en lekplats här i närheten som vi inte upptäckt förut. Den var stor och härlig och runt omkring låg det löv överallt. Promenad och frisk luft kan vara ett sätt att hantera livet på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar