torsdag 1 mars 2012

Den speciella månaden är här

Tänk att vi redan är inne i mars månad.  Mars kommer alltid vara en speciellt månad för mig, dels för min födelsedag och dels för Vincents födelse. Jag tänkte att vi kunde gå tillbaka i arkivet och se vad jag skrev förra året denna dag: "Det händer mycket fint i mars. Det finaste är att vår son kommer att födas i mars". Mer kan du läsa här och här. I mars detta år har vi  två väldigt fina födelsedagar att se fram emot. Min och min sons. Med tre dagars mellanrum. Tänk att han skulle fylla år så tätt in på mig den rackarn. Det är i alla fall väldigt skönt att vi har en varsin dag. Mikael ska även ha några föräldradagar i mars vilket vi ser fram emot mycket. Detta kommer bli en fin månad tror jag.

För er som vill veta mer om hur vi bor i ettan som familj kan ni läsa om det här
och planlösning finns här och här

Vad händer för er denna månad? 

8 kommentarer:

  1. Tycker att det är jättekul att ni fyller så tätt ;)

    För oss vankas det barndop, och en underbara vecka hemma hos mamma och pappa för mig och barnen. Som jag längtar =)

    SvaraRadera
  2. Ja, Edvin och Oskar fyller år denna månad :) Och så ska Edvin börja skolas in på förskola. Jag pluggar på som vanligt. Oskar har sin sista månad som pappaledig innan han börjar jobba heltid i april igen. Så mycket som händer :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Wow! Tittat igenom lägenhetsbilderna och måste säga att jag är imponerad! Men är lite så, när man lever mitt uppe i det så inser man egentligen inte hur trångt det är! ;) Får ofta kommentarer på att vi är trångbodda... (2 barn i väldigt olika åldrar, 10 år och snart 2 år) i en liten, och dåligt planerad 3a... men man vänjer sig! ;)

    Den här månaden blir det mängder av kalas! Massa födelsedagar; bla Emmas 2 års dag!

    SvaraRadera
  4. Sv: Åh vad roligt, då måste jag köpa tidningen! :D Blev ni nöjda med resultatet (eller vad man ska kalla det) i tidningen?

    Tack så mycket! Ja, men jag tror det är annorlunda att bli fotad hemma (för det blev Vincent eller?) än att komma till en studio sådär. För när vi fotograferade honom på Öppna förskolan med en fotograf gick det ju hur bra som helst, då var han jättelätt flörtad ;)

    SvaraRadera
  5. Vad är det för förskola han har fått plats på? Ligger den nära? Hur tänker du kring pedagogik och så?

    SvaraRadera
  6. tack för fotona! :)
    hur stor är rummet...
    vårt rum i vår etta är 15 kvm, 3*5 meter...
    ert ser lika brett ut (3 m) men längre...
    vi har säng och soffa som ni på ena långväggen å sen e inte mkt utrymme kvar... har tom bara en tvåmannasoffa ;)

    SvaraRadera
  7. väldigt bra planerad lägenhet, både ytmässigt å möbleringsmässigt... men e lite nyfiken, vart har ni era kläder...? (antar att Vincents kläder är i skötbyrån?) bor själv i en etta med en garderob så vi (2 vuxna) har vi byråer i rummet för att rymma våra kläder :P

    SvaraRadera