tisdag 13 december 2011

Lucia

Idag har jag inte haft mycket till lugn stund. Äntligen kan jag sätta mig ner lite och bara njuta. Vincent har varit på ett riktigt bra humör idag . Så himla skönt att både han och jag börjar bli friska från förkylning och halsont. Det gör oss båda på ett bättre humör vilket gillas!  Dagen till ära har han haft en liten tomtemössa på sig och han blev en riktigt söt nisse. Jag ser verkligen fram emot när han ska ha hela tomtedräkten på sig på julafton. Åh vad söt han kommer vara, alldeles underbar!
Idag har jag förutom att underhålla Vincent och hemmet kokat knäck. Det blev en hel del och dem blev fina i formar från IKEA och vanliga mataffären. Snart kommer Mikael hem och då ska han få luciafika. Det blev inget på morgonen som jag hade tänkt. Bättre sent än aldrig eftersom det är tanken som räknas hihi.  

Har ni varit på Luciafirande? Eller kanske ni  har/ska ha luciafika hemma?


Jag och Vincent önskar er en fin Lucia!

2 kommentarer:

  1. Men åh vilken liten charmknutte han är! :)

    SvaraRadera
  2. Å vilken söt Nisse! Och GLAD! :D
    Vi kikade på Lucia på tv:n imorse, mysigt! Nu blir det lussebulle och te! Skönt att ni mår bättre!

    Sv: Jag kan må väldigt väldigt illa men spyr sällan. Om jag får lägga mig alldeles stilla i tyst mörker! De värsta anfallen. Vissa gånger räcker det med en tablett och lite vila! Det är ju inte alltid lätt att göra med en liten att ta hand om dock... Ja, håller tummarna för att behandlingen ska göra susen!

    SvaraRadera