torsdag 8 december 2011

Julshopping i Huvudstaden


Vill börja med att säga vad glad jag blir när jag har inspirerat några med julklappspyssel. Det värmer i hjärtat det! I förrgår var vi som sagt och julhandlade. Mikael arbetade halvdag och det kändes toppen att få vara alla tre en vanlig vardag. Vädret var kallt men det var härligt med frisk vinterluft.Julskyltningen var väldigt fin i stan och det bidrog till en hel del av julkänslan! Vi började men en lunch i Gallerian, köttbullar med potatismos och rårörda lingon. Det var överraskande gott! Sedan strosade vi runt i bland annat Gallerian,NK och Hötorgshallen. Hötorgshallen är ju himla mysigt att gå runt i! Provsmaka torkad frukt och kolla in härliga honungsburkar med annorlunda smak. Senare på dagen tog vi varsin smoothie i smootiebaren på Gallerian. Himla gott och jag blev inspirerad att testa någon ny smoothie hemma. Det var en himla trevlig dag tillsammans och nu har man handlat stor del av julklapparna vilket känns skönt. Jag tänkte att jag skulle ge er lite tips för julshopping i Stockholm. Kanske är det några av er som ska åka ner/upp till Stockholm under december månad?

Annas bästa tips:
- Julshoppa på en vardag mellan 10-16. Då är det mycket lugnare.
- Missa inte smoothie baren i Gallerian.
- Kolla in julskyltningen i NK gallerians fönster.
Roligt för både barn och vuxen.
- Se till att ha fika och lunchpaus så ni har energi för att shoppa.
- Det är bra med mynt för toalettbesök.
- Ta med ditt bästa humör!




Fina staden!

3 kommentarer:

  1. Nu har jag svarat på ditt mail gumman. Förlåt men har inte hunnit med mig själv ens.

    Vad fin du är!! Och vad kul att shoppa i huvudstaden! Jag är ALDRIG där. Skulle vara kul att ta sig i kragen och åka dit någongång.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. du såg också julig ut med röd basker och allt :-)

    hoppas ni får en fin helg!

    SvaraRadera