fredag 16 december 2011

Saffransscones 2011

Medan vi är hos Mikaels bror och fredagsmyser så kör jag ett  tidsinställt inlägg med en favorit i repris här i bloggen från förra året. En himla underbar sådan. Något som kanske blir en tradition varje år innan jul för oss.
Tänk att vi skapar våra egna traditioner som familj nu. Det är fina ögonblick det. 
Vincent tyckte också att det var mums och smaskade i sig till mellis.
 Saffransscones
2,5 dl gräddfil
5 dl vetemjöl
1 tsk socker
1 tsk salt
100 gram smör
1,5 tsk bakpulver
1 paket saffran

Smält smör och blanda i saffran. Blanda övriga ingredienser i en skål. Häll sedan smöret i skålen och blanda. Forma sedan scones i den storlek du önskar. Jag gjorde mina scones i formar. Det blev väldigt bra och supergoda!



2 kommentarer:

  1. Åh gott! Jag älskar scones :-) Saftigare än vissa lussebullar iallafall.
    Massa creemechese ska det vara på mina scones!

    SvaraRadera
  2. Scones är ju bland det bästa som finns och med saffran kan det ju inte gå fel :D

    SvaraRadera