onsdag 9 november 2011

En av livets baksidor


Ni har säkert hört larmet om sempers barnmat. Jag skräms faktiskt inte ett dugg över sådana larm. När jag däremot läste Mitt i Bromma idag ryste jag till. Cannabis har ökat kraftigt(58%) på kort tid bland ungdomar i just Bromma och en 15 årig kille langade till många ungdomar. Det skrämmer mig när jag tänker på att min lilla Vincent en dag ska möta saker jag inte kan styra över. Jag hoppas att jag och Mikael kan ge en trygghet och bra värderingar som Vincent behöver för att möta livet. Men även om man ger det så kan ju faktiskt ens barn börja missbruka droger eller alkohol. Pojken i artikeln hade "alla förutsättningar" vad jag förstått. Och ändå går det fel. Fy vad maktlös man måste känna sig!

Diskuterar ni sånt här hemma fast ni har små barn?

5 kommentarer:

  1. Nä, alltså inte med henne.. ;) Jag har volontärjobbat många år med ungdomar och när det väl är dax att börja prata med henne så tar jag det då.. Tror att det bästa är att se sina barn på riktigt och visa dem förtroende och att de alltid kan vända sig till mig, man kan ju inte låsa in dem... ;)

    SvaraRadera
  2. Fick ditt mejl :-) Du behöver inte stressa med vinsten :)

    Jag har faktiskt inte hört om barnmaten! En släkting nämnde det tidigare idag, men sen vet jag inte mycket mer..
    Vad det gäller droger är det fruktansvärt.. Här i krokarna har det blivit jättevanligt med droger också.. Jag och sambon har pratat lite om det, men vi känner nog att det får vara en sak att oroa sig för när den åldern börjar närma sig..

    ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Det låter bra :D !
    Jag ska plugga och jobba.. Tenta på Måndag så det blir inte så jättemycket fritid. Men ska i alla fall kolla på Idol på Fredag! Tittar du på det?? Min favorit är Robin haha :D !!

    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. I min stad har dom nyss haft knarkrazzia och den yngsta dom tog är 15 år - det är ju helt sjukt att det kryper så långt ner i åldrarna.

    Jag bor i en liten stad och här är det mycket skit - men det är det ju iof i alla städer bara det att det blir så påtagligt när man vet ungefär vilka alla är..

    SvaraRadera
  5. Jag är inte heller förvånad över maten. Det händer ständigt saker med mat tycker jag. Jag förvånas överhuvud taget inte av mycket nu får tiden. För samhället har spårat totalt.

    Men jag skräms. Skräms över vad våra barn kommer växa upp till. Det vi inte vet om framtiden. Som vi inte kan styra över.

    Det bästa är nog att leva i nuet och inte försöka tänka såå långt fram. Då blir man nog tokig.
    Många kramar!

    SvaraRadera