torsdag 17 november 2011

En liten smygtitt på julen


Jag har tröttnat på tomtar. Jag vill ha ljus, ljuslyktor,julblommor och diverse andra saker som kan pryda fint under julen. En massa tomtar i hemmet tycker jag lätt kan bli plottrigt och en känsla av röra. Granen hoppar vi över i år eftersom Vincent ålar och klättrar överallt men nästa år blir det gran igen, jag älskar att ha en gran.

Förutom det älskar jag den traditionella julpyntningen. Det ska vara rött,grönt, vitt och med inslag av guld eller silver. Hemma hos oss kommer pyntningen gå i rött med inslag av lite guld. På lördagen dagen innan advent tänkte jag börja pynta här hemma. Jag längtar efter att få fixa och dona. Det kommer bli himla mysigt här hemma! På självaste första advent ska vi ha adventsfika med våra föräldrar precis som förra året. Det är så härligt att vi som en egen familj nu skapar våra egna traditioner!

Hur gillar du att pynta och ska du köpa något nytt julpynt i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar