måndag 7 november 2011

Måndag och ny vecka



För första gången på väldigt länge tycker jag att det är skönt att det är måndag igen, jag som inte alls brukar gilla måndagar. Vi har nu lämnat en jobbig vecka bakom oss och nu tar vi nya tag. Det känns bra att ha en ny vecka med nya möjligheter. Det är skönt med både avslut och början. Man behöver både och. Denna vecka ska jag till öppna förskolan i Traneberg flera dagar har jag tänkt och det är något jag ser fram emot. Det ska bli skönt att komma ut och träffa andra föräldrar och barn. Imorgon ska jag dit för första gången och jag hoppas det känns bra och att det blir en del av vår vardag.

Vad är era erfarenheter av öppna förskolan?

5 kommentarer:

  1. Jag har varit väldigt mycket på öppna förskolan, framförallt när Maja var liten. DÅ var vi några gånger i vasaparken, men där blev vi dödssjuka varje gång. När hon var mellan 1 och 1 1/2 var vi på lf här i farsta nästan varje dag. Skönt som du säger att träffa andra mammor och få lite rutin på dagarna. Nu med Ebbot har jag varit ett par gånger. Vi har bokat in onsdag för öf den här veckan. Ska träffa mammagruppen där. hoppas ni kommer att trivas på er öf!

    SvaraRadera
  2. Tror det beror så mycket på vad det är för förskola.. Jag verkligen vantrivdes, men Emma tyckte det var kul, så gick dit nån gång i veckan iaf... Sen är det lätt att de små blir sjuka hela tiden.. har dock hört jättemycket bra från andra öf. Hoppas ni båda kommer gilla det!

    SvaraRadera
  3. hoppas det blir mysigt! :)

    tack för smakistips! kram

    SvaraRadera
  4. Ja ibland behöver man en nystart!! Hoppas er måndag blev bra :)

    SvaraRadera
  5. Men så söt han är! Som en liten docka!!

    Kram

    SvaraRadera