söndag 6 november 2011

Ett lätt barn


Vincent har alltid varit ett så kallat lätt barn. Han hade knappt aldrig ont i magen som nyfödd. Inga vakna nätter. Började sova hela nätter vid 2 månader. Han är för det mesta väldigt nöjd och glad och har varit det sen han föddes. Tro mig jag är väldigt tacksam över detta! Men ibland känns det förbjudet att säga att vi kan ha det jobbigt med Vincent och att man är trött. Han som är så snäll heter det. Och ja det är han verkligen, jag håller med. Men han är även precis som vilken 7 månaders som helst. Vilket innebär att det ska klättras, resa sig, träna på krypning, sträcka sig efter saker osv.


Snart hämtar vi hem vårt hjärta! Saknar honom så!

2 kommentarer:

  1. Hihi...sötnosen! :)

    Man är inte mer än bara människa. Man har jobbiga dagar som förälder till ett "lätt" barn också!

    Men jag förstår precis vad du menar! Lexie är också oftast nöjd, men sover tyvärr inte nätterna igenom. Sen är hon ocks en väldigt väldigt¨VÄLDIGT aktiv liten dam vilket kräver 110% närvaro av en annan. Och även som sagt om dom nu är nöjda så är detta rätt jobbigt också!!

    Lexie hade ju en period där hon hade separationsångest... den har blivit bättre.. men FAN så jobbigt det var då då jag dessutom var själv den perioden!

    Nä.. man kan ha det jobbigt trots att dom inte har kolik eller annan åkomma!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att man får ha jobbiga dagar! Min Oscar var precis som du beskriver Vincent. Och jag vet hur du känner.
    Och även om det känns "förbjudet" så är det tillåtet att ha det tufft och känna sig frustrerad! Många kramar! Och tack för alla dina fina kommentarer =) De värmer verkligen i hjärtat!

    SvaraRadera