måndag 14 mars 2011

En massa prat

Godkväll!

Varje dag får jag sms och samtal. Varje gång är frågorna densamma. Hur är det? Är bebis på gång? Har bebis kommit? Har du några känningar? Känns något annorlunda? Jag svarar alltid att allt är bra och att det är lugnt. Det känns som folk verkligen blir besvikna. De vill ju höra något annat så är det ju och jag önskar att jag kunde berätta något annat än att jag väntar vidare. Nära och kära är så nyfikna på dig lilla grabben min. Om du visste det skulle du komma då?

Imorgon blir det nog övergångsbesök hos barnmorskan om det inte sätter igång tidigare. Då ska jag göra en hinnsvepning om det är så att jag är öppen och det då är någon idé. Kanske kan det bidra till att lillgrabben skyndar på lite. Det har ju hjälpt vissa gravida så man kan ju testa. Vi får se helt enkelt. Ska bli skönt att få prata av sig lite i alla fall och kolla att allt är bra men det tror jag.

Idag när jag var och klippte mig så var Mikael och köpte förlovningspresent till mig(jag har köpt sedan tidigare). Då fick han i alla fall lite prover med sig för att butiksbiträdet tyckte det var så romantiskt med 1 års förlovningsdag. Denna nedan är en kräm som tydligen ska vara bra innan make up. Jag provade den ikväll och ja man blir väl lite fräschare i hyn i alla fall.


Nu väntar programmet En unge i minuten och löste. Tänk att vi snart är där på förlossningen. Vi två och sedan tre. Underbara tanke!
Hoppas ni får en fin kväll!

4 kommentarer:

  1. God morgon gumman! Hoppas att du och lillkillen mår bra. Och sambon såklart :) Hur känner du när du kollar på En unge i minuten? Blir du peppad? :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Perfekt med det programmet nu innan du skall åka in:) Fin du blev i håret också!!

    SvaraRadera
  3. Förstår hur du har det nu på slutet.. Alla är ju nyfikna :) Hur känns det att kolla på En unge i minuten? Själv orkar jag inte kolla på det, tycker de skriker så mycket och endel verkar vara så jobbiga människor...

    SvaraRadera
  4. Hehe ja.. Alla är vi ju olika. Jag pratade typ inget med Oskar, var så upptagen med att andas vid värkarna och vila därimellan. Jag kände att det var viktigt att ta varje värk med ett lugn, så fort jag tappade fokus visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Så det är ett "tips" till dig, att "följa med" varje värk, andas och slappna av. Tror det kommer gå toppen för dig :D Jag är såå nyfiken på hur han kommer se ut! ;)

    SvaraRadera