onsdag 2 mars 2011

En vecka kvar till bf

God morgon! Idag är det en vecka till beräknad födsel. Jag hoppas dock att det sätter igång tidigare!

Tidig morgon blev det här i Bromma. Jag har varit uppe sedan halv 8. Jag har haft en jobbig natt då jag inte kunna komma till ro så bra så jag är rätt trött nu. Jag ska nog försöka sova senare under dagen så jag får mer energi. En sak jag är nyfiken på är hur era förlossningar startade? Hade ni känningar i flera dagar innan? Vore kul om ni vill dela med er.

5 kommentarer:

  1. Haha hormonerna ja, jag satt och grinade till Stockholm Arlanda. De e inge kul att inte vara sig själv.

    Kände inget förän jag började få värkar, slemproppen gick bara 1 timme innan förlossningen och vattnet samtidigt som Neo föddes.

    Kul att ni bor i Bromma, de gör vi med :).

    Badbaljan är helt suverän, underbart att den går att fälla ihop. Vi bor ju inte så jätte stort.

    Hoppas det är på gång. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Slemproppen vet ja inte när den gick. Tänkte aldrig på den. Men jag hade förvärkar 2 nätter, från kl 2-8 båda nätterna på dagarna va det ingenting. Detta va en vecka innan min dotter kom, och förlossningen började med värkar, kom till bb o fick eda, 10 min efter gick vattnet.

    SvaraRadera
  3. Jag hade en jäkla tryck neråt hela lördagen och kände ganska tydligt att något var på väg. Sen halv 1 natten mot söndag så gick vattnet :)

    SvaraRadera
  4. Jag kände ingenting. Blev skickad av MVC till förlossningen för att de misstänkte havandeskapsförgiftning. Skulle bli igångsatt men ooops jag var visst öppen 6 cm. Hade ingen aning. Dom tog hål på vattnet och en timme senare var jag öppen 10 cm. Den timman hade jag mina första värkar. 3 timmar senare föddes Siri. Så från första värk som jag kände tog det ca 4 timmar innan hon tittade ut.

    SvaraRadera
  5. Linn - Mamma till Isabell3 mars 2011 kl. 10:37

    Hej! Hittade din blogg idag! Roligt att läsa mamma-bloggar tycker jag :) Min förlossning startade 3 veckor innan BF med att jag vaknade av att vattnet gick. Jag hade inga känningar dagarna innan, men vid närmare eftertanke sov jag mycket bättre de där sista dagarna.. och så bara 8 timmar efter första värken kom hon! Hoppas din lill* bebbe tittar ut snart =) Ska läsa med spänning! /mvh Linn

    SvaraRadera