torsdag 17 mars 2011

Otroligt lugnt

Det har nu gått mer än 48 ca sedan hinnsvepningen(i nuläget ca 54 timmar) och tyvärr hade inte hinnsvepningen någon större verkan på mig. Men jag är glad att jag provade. Det kunde ju ha gett verkan så det var inte meningslöst att göra. Det stora trycket nedåt fortsätter och ilningar i benet har jag haft idag men annars så är det otroligt lugnt. Så bra som jag sover just nu har jag nog inte gjort på flera månader men helst skulle jag ju ligga i värkar. Det är min sista önskan innan jag somnar för natten varje dag. Jag måste erkänna att ibland kommer känslan av hopplöshet. Man försöker att se bortom denna väntan och tänka på det fina som kommer bli av att bli mamma men min lilla pojke känns så otroligt långt bort ifrån mig.

Jag ska ta och lägga mig och se lyxfällan snart. Kram

6 kommentarer:

  1. Den lille verkar trivas lite för bra där inne!!! Håller tummarna att värkarna sätter igång typ nu.. ;)
    Ja det är mysigt att gå till BM.. man går oftare i slutet sen va?

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! grym du är och hoppas det går bra för er nu de närmsta dagarna :) längesen man såg dig men kollar lite här då och då... kramar Jennie

    SvaraRadera
  3. Hoppas eran lilla bebis kommer snart! Jag har bf imorgon och känner mig redan otålig ;)
    Gjorde hinnsvepning igår men har inte känt nåt direkt..

    Visst är det underligt hur bra man sover nu? Jag är alldeles chockad att jag sover nätterna igenom (ibland utan att ens gå upp och kissa) när man så länge haft sömnlösa nätter.

    Lycka till iaf, hoppas bebis kommer snart!

    SvaraRadera
  4. Snart kommer han din lilla prins, förstår att det känns som en evighet! Kämpa på och STORT lycka till när han väl vill ut!

    SvaraRadera
  5. Förstår att du börjar ledsna och vill ha ut den lille, jag kan tänka mig att längtan är enorm!
    Men som barnmorskorna säger; Han kommer när han är klar (får jag höra det igen så ger jag dom nog en smäll) ;P
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hihi, Lova tackar och bockar här och jag fortsätter att hålla tummarna för er :D Kram

    SvaraRadera