tisdag 14 september 2010

Bakning


Idag har jag sysselsatt mig med lite bakning. Det blev ett enkelt pinnbröd då vi inte har så mycket ingredienser för bröd hemma. Sedan stekte jag det utan smör i stekpannan. De blev ganska goda. Nästa gång får jag se till att ha mer ingredienser hemma så det kan bakas lite annat bröd.

Pinnbröd

2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
1 dl vatten


Ikväll när Mikael kommer med bussen ska jag och bebis i magen gå och möta honom. Min busunge där i magen! Nu när jag vet att bebisen kan höra ljud utifrån så har jag börjat prata och sjunga för den. Det känns mysigt! Ska ta och sjunga lite för den nu.

Kram på er alla!

5 kommentarer:

  1. åååh, pinnbröd, GOTT!!

    svar: jo, vi har en hel del 62:or härhemma :) men Lo kommer nog kunna ha både 50 och 56 ganska länge eftersom hon är rätt liten =)

    SvaraRadera
  2. åh det där ser ju supersmarrigt ut!

    SvaraRadera
  3. Mja alltså, han blev fullkomligt galen när jag blev gravid, alla killar klarar ju inte ett ansvar.
    Graviditeten var tuff att gå igenom ensam absolut, men jag står min mamma otroligt nära så hon har varit den jag har ältat alla tankar och känslor med.
    Men nej, jag rekommenderar ingen att gå igenom en graviditet ensam, absolut inte!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej inte jag heller men just idag var de fikabröd som gällde :) man blir kanske lite skadad när man jobbar inom äldreomsorgen - då är de fikastunder hos alla vårdtagare både frukost, lunch och middag ^^

    SvaraRadera