onsdag 1 september 2010

Tips på hur man skapar en struktur för sig själv

Hej kära bloggläsare, ni blir bara fler och fler. Jätteroligt!

Idag är det 1 september och jag har äntligen fått min lön från hemtjänsten för en del dagar från i juli. Lättad jag är!

Igår kväll kom jag på en smart grej för mig själv som även är ett tips för andra. Eftersom jag inte har någon daglig sysselsättning eftersom jag är arbetslös i nuläget så har jag tänkt att dela upp vardagarna i olika temadagar. Stor del av detta hämtar jag ifrån mina erfarenheter som deprimerad där jag började göra saker som jag kunde glädjas av. Under den tiden hade jag inte spaltat upp de som kunde glädja mig i temadagar men nu är det dax.

Såhär har jag lagt upp mina temadagar för en vecka( troligtvis har jag ungefär samma teman varje vecka nu ett tag men har du förslag så kommentera gärna)

Måndag:
Tema i bloggen. Detta kan handla om att jag skriver om speciella ämnen som kärlek, avund, sorg osv.

Tisdag: Bakdag.

Onsdag: Spa/ ta hand om mig själv dag. Smörja in mig med masker, bodybutter, ta hand om fötter osv. Finns mycket man kan göra. Gärna tända ljus och lugn musik som ger harmoni och ny kraft.

Torsdag: Filmdag.

Fredag: Promenad och testund med lugn musik.

Detta är bra för att: det ger mig en struktur,alla dagar blir inte likadana,det ger mening, det ger glädje, det ger mer energi.

Så nästa vecka börjar jag med detta. Det innebär att på måndag blir det ett tema i bloggen. Får se vad ni läsare tycker om det.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig vecka du komma ha =) Sådant tema tror jag att jag också skulle behöva! Får ta mig ett par "slappar" dagar nu när Ivan ska jobba hela helgen lång! Än har jag själv inte åkt på något jobb =)

    SvaraRadera
  2. Försöker också strukturera upp mina dagar så att man vet att man faktiskt gör något vettigt. Sen gäller det att faktiskt ta sig i kragen och strunta i sina dåliga ursäkter att inte gå ut och gå, för frisk luft gör så sjukt mycket för ens hälsa och humör tycker jag. :)

    SvaraRadera