torsdag 16 september 2010

Ett annat liv

Förut innan jag träffade Mikael och innan tiden med antidepressiva mediciner var jag en riktig partypingla. Var jag ute en lördag så tackade jag i princip aldrig nej till att dansa ännu mer och jag stannade nästan alltid till stängningsdax. Jag och min bästa kompis delade detta. Det var vår grej. Tillsammans var vi partypinglorna.

Festande förändrades när jag började med Antidepp. Jag mådde inge bra av att dricka. Det är inte heller så bra att göra det när man går på sådana mediciner. Därav festade jag inte så mycket längre. Fick inte ut något av att dricka. Blev mest att man kände sig drogad ibland(väldigt obehaglig känsla förövrigt) och man blev väldigt trött. Jag fick i princip aldrig det där glada ruset man tidigare fått.

När jag började att behandla mig själv med både samtal och egen bearbetning av mig själv så började jag finna annat som ger en så mycket mer värdefullt än vad alkoholen ger. Och det är väl där jag är idag. Nu är jag ju med barn och dricker inte en droppe alkohol. Men tiden innan det drack jag inte speciellt mycket. Finns så mycket annat som inte behöver inkludera att man dricker. Men studentlivet är mycket så att man lever för helgerna då man träffar nytt folk och dricker.

En bild från mitt Partyliv. Här på kryssning Cinderella 2008


Jag är inte längre den där partymänniskan jag var. Det livet är över. När bebisen har kommit så vill jag absolut njuta av vin m.m. men mer i andan om att ha trevligt än att dricka sig full och vara "crazy". Kanske har jag blivit vuxen nu. För jag gillar det vuxna livet. Då man tex: gillar hemmakvällar med sin partner/familj mer än utekvällar med kompisar.

5 kommentarer:

  1. Ja jag håller med, vi är ju faktiskt två som ska bli föräldrar även om bebisen "råkar" ligga i min kropp :) Ska bli väldigt kul att få gå dit på inskrivning imorgon.

    SvaraRadera
  2. Exakt så känner jag nu, gillar hellre hemmakvällar med sambon framför en utekväll. Skönt att du hittat dig själv, och att du lever i nuet och trivs. :)

    SvaraRadera
  3. Så sant så, finns inget som slår hemmamys med sin egna lilla familj =)

    Tack för dina ord gumman <3
    Klart oron finns där, men jag känne mig inte alls så dålig.. tack och lov! Då hade jag ringt och bokat tid direkt!! Aldrig mer..

    ha en mysig kväll nu
    KRAM

    SvaraRadera