tisdag 7 september 2010

Livet innan min kärlek, min gullis, mitt allt!



Livet innan Mikael hade jag aldrig kunnat ana att jag skulle få en så bra kille i mitt liv som honom. Länge gick jag med väldigt dålig självkänsla vilket ofta ledde till fel killar i mitt liv. Killen jag var ihop med innan Mikael hade många destruktiva sidor som jag idag aldrig skulle se förbi/förtränga. Detta för att jag idag har mycket starkare och bättre självkänsla. Jag tycker att jag är värdefull och jag har lärt mig att älska mig själv. Innan jag träffade Mikael och innan min tid hos Kuratorn gjorde jag allt för alla andra. Jag tog hand om alla andra i mitt liv utom mig själv. Detta förändrades och jag började bry mig och ta hand om mig själv.

Innan Mikael hade jag gått igenom svåra tider av ångest och depression och ca en månad innan vi sågs så började jag må mycket bättre men jag hade fortfarande svårt att lita på någon kille.Jag kände att mitt liv började få tillbaka en mening och jag kunde börja glädjas igen. När jag sedan träffade Mikael så visste jag redan från början att han inte skulle svika mig, att jag kunde lita på honom och att det var han jag skulle vara med. Det var tur att jag tog hand om mig själv och fick mycket bättre självkänsla. Det gjorde att jag var öppen för en så fin kille som Mikael.Som visade sig vara min stora kärlek. Min stora kärlek som jag nu väntar barn med. Det hade jag aldrig kunnat gissa för ett år sedan!

Godkväll!

3 kommentarer:

  1. Plötsligt händer det heter det ju ;)

    Ja jag hamnade ju i en förlossningsdeprission jag under graviditeten men sökte/fick inte hjälp förens Leo var ett halvår kanske..?
    Har skrivit massor om det i bloggen under kategorin personligt om du vill läsa mera..?

    Och ja, det är nog sant, och visst känner jag balans nu, men den är inte tillräckligt stabil för att sluta med antidepr. inte riktigt än..

    SvaraRadera
  2. Så härligt att läsa, det är så det ska vara! :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Nej jag hörde talas om det av mina kusiner som brukar gå på sådant och så blev jag förra vecka medbjuden av min granne till ett. Det är me&i som det heter, googla det. Så kan man själv ordna sådanna partyn om man vill, skoj:) Vet inte om de var min stil på kläder men det kan vara kul att se!

    Hoppas allt är bra idag! Kramar

    SvaraRadera