fredag 10 september 2010

Ett besked kan leda till något nytt

Hej kära läsare!

Fick reda på nyss att jag inte fick det där jobbet som jag fick komma på intervju på. Känns inte så kul. Det här med arbetsökande när man är högskoleutbildad får en att tappa rollen som socionom en del. Förut kände jag mig alltid som en socionom. Man hade strukturen och vänner omkring som också utbilda sig till socionom. Nu är man mest arbetssökande och inte socionom. Jag vill verkligen arbeta och känna mig som en socionom igen. Känna att jag kan hjälpa andra genom min kunskap och erfarenheter. Har funderat på om jag skulle börja volontärarbeta igen. Det är verkligen meningsfullt. När jag gjorde det sist var jag på Kvinnojouren i Örebro. Ett givande arbete som gav mig nya erfarenheter. Har kollat lite på det men inte hittat något knappt. Ska kika vidare så får vi se. Kanske blir en uppföljning av detta senare.

3 kommentarer:

  1. volontärarbete är så fint tycker jag <3

    SvaraRadera
  2. Hej! Förstår att det känns trist när du utbildat dig och sedan inte får något jobb... Vad söker du nu då?

    Vilken vecka är du i?

    SvaraRadera
  3. Hej! Är det sant?! Va kul! Har du bild på Mikael i bloggen?

    SvaraRadera