måndag 6 september 2010

Foglossning

Hej kära läsare

Har fått foglossning(bäckenuppluckring). Det har varit något jag nästan väntat på eftersom jag tidigare haft problem med bäckenet men då hade jag en bäckenförskjutning vilket innebär att benen blir olika långa och man belastar ena sidan för mycket. När jag hade detta gick jag till sjukgymnast och han knäckte till båda sidor av bäckenet och så fick jag en gymnastikövning. Foglossning är lite annorlunda där det handlar om en uppluckring av bäckenet och när man går, står, ligger kan det hugga till i höften,benet och rumpan. Det gör jävligt ont!

Inatt har jag knappt fått någon sömn för smärtan. Så jag är rätt sliten. Kunde bara ligga på ett sätt och normalt rör jag mig massor innan jag ska sova och i sömnen. Men jag är glad för de timmarna jag fick, jag trodde inte jag skulle kunna sova alls.

På torsdag när vi får sängen ska jag försöka börja göra övningar som kan vara bra för bäckenet. Blir det inte bättre på egen väg så ska jag se till att komma till en sjukgymnast snart.

Hoppas ni därute fått en skönare sömn !

1 kommentar:

  1. Jag har inte kunnat sova bra p.g.a. migränen, det är hemskt! Vissa grejer med graviditeten är verkligen inte underbart.. :(

    SvaraRadera