fredag 27 augusti 2010

Ett friskt barn?

Godmorgon Fredagsläsare!

Har tänkt en del på det här med att många inte tycket det spelar någon roll vilket kön det blir huvudsaken barnet är friskt. De flesta barn föds friska utan avvikelser men man kan inte ta för givet att barnet ska vara friskt. Kanske handlar det inte om att ta det för givet. Men kanske har blivande föräldrar svårt att tänka tanken att deras barn inte skulle vara helt friskt. För det skulle ju kunna vara så att man får ett barn som inte är friskt.

Jag ska inte säga att det inte spelar någon roll att barnet är friskt. Jag hoppas på det precis som jag hoppades på att jag kunde få barn. Men inget av det kan man ta för givet. Och jag tror att får man ett barn med avvikelse så älskar man det lika mycket som med ett friskt barn.

1 kommentar: