måndag 23 augusti 2010

Nya saker händer!

Goddag kära bloggläsare

Ny vecka = nya möjligheter. Idag är det 1 dag kvar till inskrivningen hos barnmorskan. Är nervös inför besöket bla för vem som ska vara vår barnmorska samtidigt som jag ser fram emot det och tycker att det är spännande. Det är ju något helt nytt för mig! Känns bra att de ska ta olika prover och så för att se vad jag kan göra för att orka mer,må bättre och för att trollungen ska må bra. Känner i alla fall att det går uppåt. Jag har lite mer ork nu vilket är skönt.

Älsklingen har karate ikväll vilket gör att han kommer hem senare än vanligt. När han kommer hem ska vi äta middag och sedan ska vi skriva upp vad vi vill fråga barnmorskan imorgon.

Vet inte om jag har nämnt det i bloggen tidigare men min mage har börjat växa nu. Det är inte att den är uppsvälld längre utan den börjar få en rundare form. Känns härligt och jag smörjer in den varje kväll med babyolja,smeker magen och hoppas bebisen känner det. Har läst att de ska reagera på det nu i vecka 12. Lilla trollunge vem är du där inne? Vill känna dina sparkar men vet att det dröjer kanske 2 månader till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar