måndag 9 augusti 2010

Vår semester på Rhodos

Innan vi åkte mådde jag inte så bra men på Rhodos fick jag må ganska bra vilket var skönt. Dagen vi kom dit började vi med att kolla runt lite, bada i poolen och sedan blev det en tur in till Rhodos stad som verkligen är något att se när man är på ön.



Vårt hotell var ganska ok, poolen var fin och hade en poolbar så att man kunde sitta i poolen och äta en toast eller ta en öl(det blev alkoholfritt för mig självklart). I närheten av hotellet fanns alltmöjligt såsom restauranger, rent a car, supermarkets, guldaffär och stranden var 200-300 m ifrån vårt hotell.





Något vi hade bestämt innan var att vi skulle hyra bil och vi hyrde en liten blå Toyota i 3 dagar som tog sig fram med ett stort stön hehe. Air condition fanns det i alla fall i den vilket var underbart i den hettan som var. Första dagen åkte vi till den största sevärdheten på Rhodos dvs Lindos. Lindos är en by där det finns en fästning som är väldigt gammal och en massa souveniraffärer. Man kan ta sig upp till själva fästningen som ligger högt ovan vattnet men vi gjorde inte det, det var 41 + där just då. Dock har jag gjort det en gång när jag var där med min pappa men det var inte så märkvärdigt att ha vandrat dit upp. Men det är en väldigt vacker och mysig by och värt ett besök om man ska till ön.

En bild från en av våra turer med bilen



De andra dagarna när vi hade bilen åkte vi bla till Rhodos stad. Det är väldigt mysigt och gamla byggnader där. Mycket mysiga restauranger och väldigt mycket souvenirer(även andra affärer) och turister. Ibland kunde det bli lite jobbigt för en gravid tröttis som jag. Men en fin röd läderväska köpte jag där bland annat. Kanske lägger upp en bild på den senare har tyvärr ingen bild på den i nuläget.

Bild på Rhodos stad



Utöver detta har vi gått på restaurang två gånger om dagen de flesta dagarna, badat massor, solat försiktigt, slappnat av och bara myst med tanken att man är där och verkligen unnar sig själv att göra allt vi gjorde.

Nu när man har varit hemma i snart ett dygn börjar man sakna det där lättsamma livet. Gå upp, äta frukost, bada, sola, gå på restaurang osv. Men samtidigt är det underbart att vara hemma. Imorse fick jag en väldigt glad överaskning. Mikael kom hem från jobbet för han skulle tydligen ha en semestervecka till fast han inte visste det igår. Skönt för oss! Det är även skönt att ha de vanliga rutinerna hemma, sitt eget badrum osv. Ordspråket borta bra men hemma bäst är givet. Finns nog inget som är bättre än att vara hemma med den man älskar.



Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar