tisdag 24 augusti 2010

Uppdatering av besöket

Ja sådärja. Nu är första barnmorskebesöket avklarat. Det gick bra med mina värden som är följande:

Blodtryck 120/70

Järnvärde 143

Barnmorskan var ganska bra och miljön var väldigt bra på kliniken. Rutin Ultraljudet kommer att göras v. 17 eller 18. Kommer att bli kallad till det så småningom. Det skulle vara kul om det görs i v. 17 eftersom då är det nästan bara 4 veckor dit eftersom jag går in i vecka 13 på torsdag. Skulle vara så skönt och veta hur barnet mår samt roligt att få reda på om det blir en pojke eller flicka.

Föräldrautbildningen var bara 2 föreläsningstillfällen vilket var lite tråkigt då jag gärna träffat andra blivande föräldrar mer. Kanske finns det någon annanstans man kan träffa dem? Har ni läsare tips ?kommentera gärna isåfall! Fick även en tid för ett nytt besök hos barnmorskan vilket blir den 27 okt(någongång efter Rutin Ultraljudet). Då lär jag ha en riktig rund och fin gravidmage.

3 kommentarer:

  1. Haha ja de kanske är så :) dammsuger, toalett och torkar golv gör jag 2-3 ggr i veckan, tvättar gör vi alltid sön, mån och tis för de är våra tvättdagar i huset :)

    Sen så plockar jag ju mest hela tiden här hemma tycker jag :) de bara blir så, gillar att ha det rent och snyggt! Är väll lite pedantisk skulle jag tro :)

    SvaraRadera
  2. Kul med BM besök och UL är alltid roligt! Vi fick tyvärr inte ta reda på kön på rutin UL men det verkar vara lite olika om dom vill säga eller ej.. Vet inte riktigt vart man kan träffa blivande föräldrar förutom föräldrautbildningen men ibland finns det trådar på familjeliv i olika städer med blivande föräldrar!

    SvaraRadera
  3. Kul med besök till BM, men tråkigt att föräldrautbildningen är vid så få tillfällen. Hoppas den dag jag och min sambo blir med barn kommer träffa massor med blivande föräldrar och att vi ska klicka med någon eller några av dem =) Men stockholm är ju väldigt stort så det blir väl massor av blivande föräldrar med ändå =)

    SvaraRadera