onsdag 18 augusti 2010

Framtida förlossning

För några år sedan var jag jätterädd inför att föda utan kejsarsnitt i framtiden. Sedan pratade jag med en kompis från min utbildning som redan fött ett barn. Hon gjorde mig lugn och nuförtiden har jag mer tanken att så många kvinnor före mig har klarat av det så varför skulle inte jag klara av det.

Trots att jag inte är så långt gången av graviditeten är just förlossningen något som kommer upp i tankarna då och då. Jag känner mig lugn inför den och vet vilket otroligt stöd jag har av Mikael.

Saker som jag tycker är viktigt inför min förlossning än så länge:

Bra personal på BB och respekt inför vad jag känner och vill

Stödet av Mikael

Att jag har med allt nödvändigt som någon föda att äta, babykläder osv

Att jag har med saker som jag kan sysselsätta mig med under värkarbete tex ska jag ha med datorn med avsnitt av humorserien Kvarteret Skatan, tror det kan vara bra att titta på något roligt när man har ont.

Att jag har någon bra avslappning cd

Vad är/var viktigt för dig inför/på förlossningen?

Ha en bra dag kära läsare!

5 kommentarer:

  1. Att jag gillar bilden, redigeringen och undrar vad andra tycker.. Precis som jag skrev i inlägget.

    SvaraRadera
  2. Håll utkik i bloggen under resten av denna vecka/helg ska skriva ett inlägg om det när tid finnes..

    SvaraRadera
  3. Tack för din omtanke!

    Jag har aldrig varit speciellt rädd för förlossningen.. vet inte varför riktigt men jag ser det mesta som en utmaning, inte ngt jobbigt.
    Men jag tyckte det var viktigt att de respekterade det jag skrivit ner i mitt förlossningsbrev och de gjorde de också!

    SvaraRadera
  4. Katrin: Ja det var så lite!

    Ja jag ser det också som en sorts utmaning. Ok det låter ju bra!

    SvaraRadera